Användarvillkor för Printhub tjänsten
Följande regler och villkor anger regler som gäller för företag i Printhubs webbplats och gäller inte för avtal med konsumenter.
§ 1. Definitioner
Printhubs online-tryck- och reklamtjänst, nedan kallad Tjänsten, tillhandahålls av företaget:
PRINTHUB AB, Lubieszyńska 33, 72-006 Mierzyn, NIP: 851-329-45-25, REGON: 525519655, KRS: 0001040710
nedan kallat Printhub, enligt reglerna i dessa Villkor. Printhub - ägare och administratör av Tjänsten
Användare - kund hos Printhub - fysisk person, juridisk person eller organisation utan juridisk personlighet - som korrekt har fyllt i beställningsformuläret på Tjänstens webbplats och godkänt dessa Villkor.
Tjänst - tjänst tillgänglig i Tjänsten och utförd av Printhub
Betalningsinformation - användarens data som möjliggör för Printhub att korrekt utfärda en faktura för de beställda Tjänsterna.
Beställningsformulär - webbsida tillgänglig i Tjänsten där användaren specificerar grundläggande parametrar för Tjänsten, betalningssätt samt beställer dess utförande. Genom att fylla i beställningsformuläret och sedan skicka det till Printhub godkänner användaren dessa Villkor och förbinder Printhub att vidta åtgärder för att utföra den beställda Tjänsten.
Utförandeavtal - avtal mellan Användaren och Printhub där Printhub åtar sig att utföra den av Användaren beställda Tjänsten.
För att ingå Utförandeavtalet fyller Användaren i och godkänner det i Tjänsten tillgängliga Beställningsformuläret för den valda tjänsten. Om de av Användaren angivna uppgifterna i Beställningsformuläret är korrekta och accepteras av Printhub, ingås avtalet, annars uppmanas Användaren att godkänna ändringar gjorda av Printhub.
Åtgärder för att utföra Tjänsten vidtas av Printhub endast om avtalet godkänns av båda parter. Den tid som går åt till ömsesidigt godkännande räknas inte som utförandetid för Tjänsten. Ingåendet av Utförandeavtalet är ett nödvändigt villkor för att Printhub ska vidta åtgärder för att utföra de av Användaren beställda Tjänsterna.
§ 2. Allmänna bestämmelser
- Reglerna anger hur tjänster som erbjuds i Tjänsten används, Printhubs ansvar och all övrig ordningsinformation.
- Registrering i Tjänsten eller beställning av någon av de erbjudna Tjänsterna innebär att Användaren har läst dessa Villkor och godkänner alla dess bestämmelser utan reservationer.
- Klagomål på grund av okunskap om dessa Villkor kommer att avslås.
- För frågor som inte regleras av dessa Villkor gäller gällande polsk lagstiftning.
- Dessa Villkor träder i kraft den 01.04.2007.
- Printhub förbehåller sig rätten att uppdatera dessa Villkor, eventuella ändringar gäller endast framtida beställningar.
- Priserna som anges i Tjänsten gäller endast beställningar via internet och gäller inte på Printhubs kundtjänstkontor.
§ 3. Påbörjande av tjänster
- Utbudet av produkter som är tillgängliga i Tjänsten kan granskas anonymt och utan förpliktelser.
- Beställningar i Tjänsten kan endast göras efter att dessa Villkor har godkänts och registreringsproceduren har genomförts, vilket resulterar i att ett individuellt konto och lösenord tilldelas Tjänsten.
§ 4. Avbrott i tjänster
- Printhub förbehåller sig rätten att vägra tillhandahålla Tjänster till Användaren om:
a) Användaren har brutit mot dessa Villkor,
b) Användaren har angett felaktiga Betalningsuppgifter,
c) Användaren har begärt att hans eller hennes Betalningsuppgifter tas bort. - Om utförandet av beställda Tjänster redan har påbörjats har Printhub rätt att belasta användaren med hela kostnaden för utförandet av dessa Tjänster.
§ 5. Användarens rättigheter och skyldigheter
Användaren är skyldig att:
- använda tjänsterna i enlighet med den specificering som anges i prislistan,
- omedelbart uppdatera sina registrerade uppgifter i Tjänsten vid varje ändring,
- skydda sitt lösenord mot obehörig åtkomst,
- inte försöka bryta lösenordet till andra Användare,
- inte vidta åtgärder som skadar andra Användare,
- betala för beställda tjänster i tid,
- regelbundet övervaka eventuella ändringar i Villkoren och bekanta sig med dem.
- Genom att beställa en Tjänst i Tjänsten intygar Användaren att han eller hon har fulla rättigheter att genomföra den och tar fullt ansvar för juridiska brister i innehållet och formen av de material som skickats för tryck, inklusive intrång i tredje parts upphovsrätt och andra rättsliga föreskrifter som gäller i Polen.
- Vid ifyllande och inlämning av det i Tjänsten tillgängliga Beställningsformuläret uttrycker Användaren sin avsikt att ingå Utförandeavtalet och åtar sig en finansiell förpliktelse för dess utförande av Printhub. Denna förpliktelse kommer att avräknas i enlighet med det avtalade tvåsidiga avtalet för Tjänsten mellan Printhub och Användaren.
§ 6. Printhubs rättigheter och skyldigheter
Printhub kommer att göra sitt yttersta för att Tjänsterna i Tjänsten ska tillhandahållas kontinuerligt, utan avbrott och på högsta nivå.
Emellertid bär Printhub inget ansvar för några indirekta, tillfälliga, följdskador, speciella eller moraliska skador som uppstår på grund av att någon av Villkorens bestämmelser uppfylls eller inte uppfylls (inklusive skador som drabbas av tredje part), såsom exempelvis förlorade inkomster eller förväntade vinster eller förlust av möjlighet att bedriva verksamhet. Printhub kommer under inga omständigheter att bära ansvar för skador som överstiger beloppet som ska betalas till Printhub för de beställda och ännu inte utförda Tjänsterna.
Printhub ansvarar särskilt inte för:
- några skador för Användaren som uppstår till följd av att han eller hon felaktigt delat sitt konto och/eller lösenord med tredje part,
- konsekvenser som uppstår från att tredje part får tillgång till Användarens lösenord oavsett orsaken (t.ex. delning av lösenordet eller koden med en tredje part av Användaren, att lösenordet eller koden bryts av en tredje part)
- konsekvenser som uppstår från att Tjänsterna avbryts eller Tjänsten avvecklas,
- skador som uppstår på grund av att Användaren inte uppfyller Villkoren,
- skador som uppstår på grund av ofrivilligt avbrott i Tjänsternas kontinuitet,
- skador som uppstår på grund av att felaktiga eller ofullständiga Betalningsuppgifter har angetts vid beställning av Tjänsterna,
- skador som uppstår på grund av tredje parts inblandning, felaktig funktion av yttre faktorer och andra system (t.ex. telekommunikationsnät) som är oberoende av Printhub,
- delning av lösenord och data med behöriga personer i enlighet med tillämpliga lagar.
Printhub förbehåller sig rätten att:
- ändra dessa Villkor och priser på Tjänsterna,
- tillfälligt stänga av tillgången till tjänsterna inom Tjänsten för att utöka eller underhålla den,
- ha sporadiska, korta avbrott i tillgången till tjänsterna utan att ange orsaker,
- skicka meddelanden till de e-postadresser som Användaren har angett om tjänsternas funktion och information om Printhubs nuvarande aktiviteter relaterade till tillhandahållande och utvidgning av tjänsternas omfattning,
- avsluta tillhandahållandet av tjänster och avveckla Tjänsten,
- vägra att utföra en beställning efter att ha gett en motiverad orsak.
§ 7. Ändringar i tryckprojekt
- beställningar med status "i kö" - filer för tryck kan bytas ut kostnadsfritt genom att använda fliken ladda upp fil på Tjänstens hemsida.
- beställningar med status "förbereds" - filer för tryck kan bytas ut mot en extra avgift genom att använda fliken ladda upp fil på Tjänstens hemsida.
- beställningar med status "i produktion" - kräver betydande finansiella kostnader på grund av nödvändigheten att tillverka nya tryckplåtar och avbryta tryckprocessen, priset fastställs individuellt.
- ändringar i filer som görs av Printhubs DTP-operatörer debiteras enligt reglerna i Printhubs grafiska studios regler.
§ 8. Betalningsvillkor
Printhub erbjuder följande betalningssätt:
- 50% "i förskott" / 50% vid leverans
- 50% "i förskott" / 50% vid hämtning på tryckeriet
- Förskottsbetalning via banköverföring
- Online-förskottsbetalning via Przelewy24.pl
- Kontantförskott på tryckeriet
- Kontant vid leverans *
- Banköverföring inom 7-30 dagar *
- Annullering av en beställning som betalats via banköverföring medför en avgift för bank- och administrationskostnader. Återbetalningen för den annullerade beställningen kommer att minskas med detta belopp.
* betalningssätt endast tillgängligt för regelbundna verifierade Användare eller undantagsvis för Användare som skickar in kopior av företagsregistreringsdokument som: KRS, NIP, REGON. Dessutom krävs ett dokument som visar att den beställande personen är behörig att beställa och ta emot fakturan i företaget.
§ 9. Utförandetid
- Utförandetiden räknas från dagen då det tryckfärdiga projektet levereras eller godkänns.
- Utförandetiden räknas från dagen då betalningen bekräftas (gäller ej kunder med förlängd betalningstid).
- Tiden inkluderar inte leveranstiden från kurirföretaget (minst +1 dag, enligt vald leveransmetod).
- Erbjudanden från kampanjavdelningen har ingen 100% garanterad utförandetid, mindre förseningar är tillåtna.
- Den angivna utförandetiden kan vara kortare.
§ 10. Transport
- För att säkerställa varans säkerhet packar Printhub den i hållbara kartonger av korrugerad kartong lämpliga för beställningens volym eller i kartongkuvert.
- Printhub erbjuder leverans med ett välrenommerat, försäkrat kurirföretag som det har ett avtal med för att ge en betydande rabatt.
- Transportkostnader beräknas automatiskt av beställningssystemet.
- Det är möjligt att skicka med ett kurirföretag som Användaren anger.
- Användaren står alltid för leveranskostnaden.
- Skadade försändelser, se paragraf "ansvar för kvalitet och klagomål".
§ 11. Korrespondens
- Genom att acceptera Villkoren och registrera sig godkänner Användaren enligt lagen av den 18 juli 2002 om tillhandahållande av elektroniska tjänster (Dz. U. Nr 144 från 2002, post 1204) att ta emot meddelanden relaterade till Tjänstens funktion samt nyhetsbrev om Printhubs aktuella aktiviteter relaterade till tillhandahållande och utvidgning av tjänsternas omfattning via e-post.
- All korrespondens, meddelanden och information som skickas elektroniskt från Tjänsten till Användaren kommer att skickas till den e-postadress som angetts i profilen.
- All traditionell korrespondens kommer att skickas från Tjänsten till Användaren till den postadress som angetts i Användarens profil.
§ 12. Toleranser och kvalitetsnormer
- Offsettryck utförs i enlighet med ISO 12647-2:2004-standarden.
- ICC-profiler för papper: belagd - Fogra 51, obelagd - Fogra 52.
- Kontraktsprover ska följa ISO 12647-7:2007-standarden.
- Tryckparametrar toleranser: optisk densitet: < ± 0,15; punktökning: < ± 5%
- Tillåten färgpassningsavvikelse för på varandra följande tryckfärger: < 0,2 mm
- Tillåten avvikelse vid beskärning av arket till enskilda användningar: < ± 1 mm
- Vikning - avvikelse från nominell linje på varje vikning: < ± 1 mm
- Perforering - avvikelse från nominell plats för perforering: < ± 1 mm
- Vertikal avvikelse mellan omslag och innehåll, häftad bindning: < ± 1,5 mm; limmad bindning: < ± 2,5 mm
- Passning av mönster och lacklager vid selektiv lackering: < 1 mm
- Kvantitativa och kvalitativa toleranser för beställda och levererade produkter + / - 5% av beställd mängd
§ 13. Ansvar för kvalitet och klagomål
- Arbeten som ingår i beställningen kommer att utföras från de filer som skickats i den form de levererades, om inte ytterligare arbete avtalats vid beställning.
- Endast korrekta filer ska skickas för tryck utan andra onödiga som kan förvirra Printhub och orsaka att felaktigt arbete trycks, vilket Printhub inte ansvarar för.
- Användaren är skyldig att noggrant kontrollera korrektheten (och godkänna eller påpeka felaktigheter) av de prover som skickats av Printhub innan de utförs (om även projektet beställts), Printhub bär inget ansvar för Tjänst som utförts med ett fel som godkänts av Användaren. Bristande godkännande eller betydande fördröjning på grund av Användaren kan leda till förlängning av utförandetiden för vilken Printhub inte bär ansvar.
- Printhub ansvarar inte för avvikelser från prover om dessa inte levererats före utförandet.
- Färgreferenser för offsettryckstjänster kan vara analoga eller digitala prover som följer ISO 12647-7:2007-standarden, med FOGRA/UGRA-remsor, samt tidigare korrekt tryckta exemplar i samma tryckteknik som följer ISO 12647-2:2004-standarden.
- Anpassning till andra än certifierade prover fastställs individuellt och medför en extra kostnad på grund av den tekniska komplexiteten.
- Elektroniska prover är inte bindande och betraktas endast som vägledande.
- För färgfolie (kategorier skyltar, banderoller, fordonsskyltar) gäller märkning enligt tillverkarnas kataloger som Avery, Oracal, Multifix.
- Printhub ansvarar inte för fel och förseningar som beror på felaktig förberedelse av tryckfiler av Användaren. Information om hur man korrekt förbereder tryckprojekt finns längst ner på tryckeriets webbplats.
- Klagomål om skador på försändelser ska endast riktas till kurirföretaget. Vid mottagande av skadad försändelse ska Användaren vägra att ta emot den eller kräva att en skadeanmälan upprättas av kurirens anställd som levererar varan. Eventuella förluster täcks av speditionsföretagets försäkringsbolag. En kopia av en sådan skadeanmälan ska omedelbart skickas till Printhub.
- Klagomål om tjänsternas eller produkternas kvalitet på grund av tekniska begränsningar ska lämnas skriftligen senast 7 dagar efter mottagandet. Senare inlämning kan helt omöjliggöra klagomålets behandling eller medföra betydande extra kostnader. Ett nödvändigt villkor för att behandla klagomålet är att den reklamerade delen av varan returneras och en detaljerad beskrivning av klagomålet lämnas. Klagomål som inte uppfyller detta villkor kommer att avslås.
- Beställningar som innehåller skadade eller infekterade filer kommer att hållas kvar tills Användaren tillhandahåller felfria filer, för förseningar orsakade av detta bär Printhub inget ansvar.
§ 14. Sekretess
- Användaren godkänner att Printhub behandlar de personuppgifter som lämnats vid registrering i syfte att fullgöra Printhubs tjänster, leverera beställda arbeten till rätt adress, nödvändiga kontakter vid utförandet av beställningar och utfärdande av redovisningsdokument.
- Användaren intygar att han eller hon har informerats om sin rätt att granska och rätta sina personuppgifter, samt om rätten att begära deras radering.
- Printhub förbinder sig att hålla personuppgifter om Användaren konfidentiella utom i de fall som anges i tillämpliga lagar.
§ 15. Slutbestämmelser
- Alla tvister som rör tjänster som tillhandahålls av Printhub enligt dessa Villkor ska lösas av polska allmänna domstolar.
- Om en eller flera av bestämmelserna i dessa Villkor förklaras ogiltiga eller ogenomförbara genom en slutgiltig dom, ska de återstående bestämmelserna vara giltiga och förbli i kraft.