Baserat på artikel 13.1 och 13.2 samt artikel 14.1 och 14.2 i Europaparlamentets och rådets förordning (EU) 2016/679 av den 27 april 2016 om skydd för fysiska personer med avseende på behandling av personuppgifter och om fri rörlighet för sådana uppgifter, och om upphävande av direktiv 95/46/EG (härefter kallad "GDPR"), som har varit i kraft sedan den 25 maj 2018, informerar vi dig om hur och för vilket ändamål vi behandlar dina personuppgifter (härefter kallade "uppgifter"), samt om dina rättigheter i samband med dataskydd.
1. Vem är ansvarig för att behandla uppgifterna och vem kan du kontakta?
Personuppgiftsansvarig för dina uppgifter är: Printhub Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, ul. Lubieszyńska 33, 72-006 Mierzyn, NIP: 851-329-45-25, REGON: 525519655, KRS: 0001040710, härefter kallad UPPDRAGSTAGAREN, som du kan kontakta:
- skriftligen, genom att skicka korrespondens till adressen: ul. Lubieszyńska 33, 72-006 Mierzyn
- via telefon, på nummer: +48 91 852 22 22
- via e-post, på adressen: designer@drukarniaszczecin.pl
2. Varför, för vilket ändamål och på vilken rättslig grund behandlar vi dina uppgifter?
Alla uppgifter behandlas i enlighet med bestämmelserna i GDPR och den polska dataskyddslagstiftningen. Vi gör detta eftersom vi uppfyller:
-
förpliktelser som följer av genomförandet av avtalet och vidtar åtgärder på begäran av den registrerade personen före avtalets ingående (artikel 6.1.b GDPR),
Vad innebär detta?
a. Uppgifterna behandlas för att utföra aktiviteter, ingå eller genomföra ett avtal, i samband med vilket de tillhandahölls, till exempel för att utföra en order eller beställning, upprätta en relation inom ramen för ett agenturavtal, förmedlingsavtal, samarbete eller annat kommersiellt avtal, beroende på omständigheterna.
b. Uppgifterna behandlas för att utföra åtgärder som kunden begär före eller i samband med ingåendet av ett avtal. Till exempel för att göra en beräkning eller svara på en mottagen förfrågan.
c. För att genomföra avtalet och utfärda en moms-faktura är det nödvändigt att ange följande uppgifter:
- Företagsnamn
- Företagsadress
- Företagets momsnummer
- Beställarens för- och efternamn
- Leveransadress
- E-postadress
- Kontakttelefonnummer
d. Alla personuppgifter som lämnas under beställningsprocessen används endast för att utforma, ingå, ändra eller avsluta avtalet mellan UPPDRAGSTAGAREN och BESTÄLLAREN och för att genomföra köpeavtalet eller avtalet om elektronisk tjänst eller orderutförande och lämnas inte ut till andra institutioner eller tredje parter - med undantag av vad som beskrivs i punkt e.
e. Vid försäljning av produkter genom WEBBSHOPPEN, för att leverera produkter till BESTÄLLAREN, lämnas de nödvändiga personuppgifterna för att adressera och leverera försändelsen till företag som yrkesmässigt sysslar med att leverera försändelser - särskilt kurirföretag - tillsammans med överlämnandet av försändelsen för leverans och vid användning av online direktbetalningssystem - till administratören av betalningssystemet.
f. UPPDRAGSTAGAREN använder Google Analytics för att spåra trafik på sin webbplats. För att inaktivera spårningen av dina rörelser på vår webbplats, vänligen använd följande verktyg: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout.
f. Vi behandlar inte dina uppgifter för marknadsföringsändamål.
Det är också viktigt att:
-
vi behandlar uppgifter om det är nödvändigt, för ändamål som härrör från legitima intressen som vi eller en tredje part eftersträvar (artikel 6.1.f GDPR). Vi gör detta till exempel när vi behandlar uppgifter från personer som agerar på kunders och kontrahenters vägnar, för att säkerställa IT-säkerheten för UPPDRAGSTAGAREN, inklusive att hävda krav och försvara sig mot krav.
Samtycke kan återkallas när som helst. Återkallande av samtycke påverkar inte lagligheten av behandlingen av UPPDRAGSTAGAREN:
fram till återkallandet av samtycket eller i de fall där UPPDRAGSTAGAREN behandlar uppgifter på en annan grund än ditt samtycke.
3. Vem kan vi dela uppgifterna med?
Uppgifter kan delas med andra mottagare för att uppfylla avtalet med dig, för att uppfylla en rättslig skyldighet som åligger UPPDRAGSTAGAREN, baserat på ditt samtycke, eller för ändamål som härrör från legitima intressen som den personuppgiftsansvarige eller en tredje part eftersträvar. Mottagare kan särskilt inkludera: auktoriserade anställda hos UPPDRAGSTAGAREN samt andra personer som agerar på deras uppdrag.
Uppgifter överförs också till företag som behandlar uppgifter på uppdrag av UPPDRAGSTAGAREN och personer som agerar på deras uppdrag, förutsatt att sådana företag behandlar uppgifterna på grundval av ett avtal med UPPDRAGSTAGAREN och endast i enlighet med UPPDRAGSTAGARENs instruktioner och under förutsättning att yrkes- och försäkringssekretess (det vill säga särskilda skyldigheter för informationsskydd som följer av gällande lagstiftning) iakttas.
De företag som utför uppgifter för och på uppdrag av UPPDRAGSTAGAREN inkluderar särskilt företag som tillhandahåller tjänster inom områdena bankverksamhet, IT, inkasso, juridik, försäkringar (inklusive försäkringsförmedling), agentur, förmedling.
4. Kommer dina uppgifter att överföras till ett tredjeland (utanför Europeiska unionen)?
Vi överför inte uppgifter till mottagare i länder utanför Europeiska unionen ("tredjeländer").
5. Hur länge kommer dina uppgifter att behandlas (lagras)?
Dina uppgifter kommer att behandlas under den period som är nödvändig för att uppnå de behandlingsändamål som anges i punkt 2, dvs:
-
inom ramen för genomförandet av avtalet som ingåtts med UPPDRAGSTAGAREN - tills dess fullbordande, och därefter under den period som krävs enligt lag eller för att realisera eventuella krav,
-
inom ramen för att uppfylla de rättsliga skyldigheter som åligger UPPDRAGSTAGAREN i samband med affärsverksamhet och genomförandet av ingångna avtal - tills dessa skyldigheter har uppfyllts av UPPDRAGSTAGAREN.
-
tills de legitima intressen som UPPDRAGSTAGAREN eftersträvar och som utgör grunden för denna behandling har fullgjorts eller tills du invänder mot sådan behandling, förutsatt att det inte finns några legitima grunder för fortsatt behandling av uppgifterna.
-
i praktiken innebär detta en period på 5 år för genomförandet av uppdrag och beställningar samt 1 år vid svar på en förfrågan. Dessa perioder kan förlängas i särskilt motiverade fall.
6. Vilka rättigheter har du för att dina uppgifter ska skyddas på ett adekvat sätt?
Du har rätt att:
-
få tillgång till dina uppgifter, samt möjlighet att rätta, begränsa behandlingen av eller radera dem,
-
när som helst återkalla tidigare lämnat samtycke till behandlingen av uppgifter i den omfattning som detta samtycke gäller, med förbehållet att återkallandet av samtycke inte påverkar lagligheten av behandlingen som utfördes på grundval av samtycket innan det återkallades,
-
begära överföring av de uppgifter som du har tillhandahållit UPPDRAGSTAGAREN och som behandlas för att ingå och genomföra ett avtal eller som behandlas på grundval av samtycke. Överföringen innebär att du får dina uppgifter från administratören i ett allmänt använt maskinläsbart format och rätt till överföring till en annan personuppgiftsansvarig, förutsatt att detta är tekniskt möjligt. Rätten gäller inte för uppgifter som utgör ett företagshemlighet för administratören,
-
lämna in ett klagomål till tillsynsmyndigheten, som i Republiken Polen är ordföranden för kontoret för dataskyddsmyndigheten, om du anser att behandlingen av dina uppgifter bryter mot bestämmelser, inklusive GDPR.
Du har dessutom rätt att när som helst invända mot att UPPDRAGSTAGAREN behandlar dina uppgifter:
-
på grund av skäl som är relaterade till din särskilda situation, när UPPDRAGSTAGAREN behandlar uppgifterna för ändamål som härrör från legitima intressen (artikel 21.1 GDPR)
7. Är du skyldig att lämna uppgifter?
I den utsträckning som behandlingen av dina uppgifter sker för att utföra de begärda aktiviteterna eller för att ingå och genomföra ett avtal med UPPDRAGSTAGAREN är tillhandahållandet av dina uppgifter en förutsättning för att utföra de begärda aktiviteterna eller ingå detta avtal. Tillhandahållandet av uppgifter är frivilligt, men det är nödvändigt för att utföra de begärda aktiviteterna eller ingå och genomföra ett avtal med UPPDRAGSTAGAREN. Om du inte tillhandahåller nödvändig information eller dokument till UPPDRAGSTAGAREN kommer UPPDRAGSTAGAREN inte att kunna genomföra de begärda aktiviteterna eller ingå och genomföra avtal samt tillhandahålla service.
8. Var får vi dina uppgifter ifrån och vilka kategorier gäller de?
-
De flesta av de uppgifter som UPPDRAGSTAGAREN behandlar kommer direkt från den intresserade BESTÄLLAREN.
-
Vissa uppgifter - detta gäller företagsuppgifter - får vi också från andra offentliga källor, dvs: det nationella domstolsregistret, det centrala registret och informationen om ekonomisk verksamhet, det centrala statistikbyrån eller liknande källor i andra länder samt från privata företag som specialiserat sig på att samla in och tillhandahålla information om företag.
-
För uppgifter från personer som representerar företag eller annars agerar på deras vägnar, hämtas uppgifterna både från de ovan nämnda källorna och från företagen själva.
9. Vi använder inte automatisk behandling av personuppgifter, särskilt inte profilering.
10. Användning av Printhubs webbutik innebär acceptans av de regler och sekretesspolicy som tillämpas av Printhub Sp. z o.o.